Agencja SEO – czym się zajmuje?

Skrót SEO oznacza w rozwinięciu Search Engine Optimization. Jest to proces optymalizacji konkretnej strony internetowej pod algorytm wyszukiwarki. Przeprowadzanie optymalizacji strony www ma na celu podwyższenie jej pozycji w wynikach wyszukiwania. Za sprawą tego możemy zwiększyć ruchu na naszej stronie, generując w efekcie lepsze zyski.  Pozycja naszej strony w wynikach wyszukiwaniach ma ogromne znaczenie. Mało kiedy zaglądamy przecież na drugą stronę wyników wyszukiwania, wpisując daną frazę w Google. Duża część osób nawet nie wejdzie na stronę internetową znajdującą się niżej niż pierwsza dziesiątka otrzymanych wyników.

Czym zajmuje się agencja SEO? 

Agencja SEO jest firmą zajmującą się pozycjonowaniem wszelkich stron internetowych. Jej celem jest dążenie do osiągnięcia jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Może to się przydać w przypadku wielu biznesów, a szczególnie istotne jest dla sklepów internetowych, którym zależy na ciągłym zwiększaniu bazy swoich Klientów.

Na czym zazwyczaj polega współpraca z agencją SEO?

Zanim rozpoczniemy współprace, zazwyczaj agencja SEO prosi o uzupełnienie briefu. Jest to dokument zawierający specjalnie ułożone pytania i zagadnienia, które dotyczą naszej firmy i sklepu, który chcemy wypozycjonować. Bardzo ważna jest znajomość swojej grupy odbiorców i przybliżyć jej charakter agencji SEO. W tym dokumencie możemy opisać cele, które chcemy zrealizować w ramach swojej działalności. Agencja SEO będzie wówczas wiedzieć, w jakim kierunku należy zmierzać. Nie mniej istotną kwestią jest też podanie budżetu, który chcemy przeznaczyć na pozycjonowanie. 

Ważne ustalenia z agencją SEO

Gdy już poprawnie wypełnimy brief, należy przeprowadzić rozmowę z agencją SEO, którą wybraliśmy. Przeprowadza się ją w celu rozwiania pojawiających się wątpliwości. Możemy też dowiedzieć się niezbędnych informacji na temat tego, jak działa agencja SEO. Podczas takiej rozmowy nie należy zapomnieć o analizie aktualnej pozycji naszego sklepu lub strony internetowej. Bardzo częstą praktyką jest przeprowadzenie audytu, który ma na celu wskazać błędy, kktóre najpierw trzeba wyeliminować.